המאבק על מנהג הכפרות • מה שאסור בתל אביב מותר במנהטן

דוד לזר No Comments on המאבק על מנהג הכפרות • מה שאסור בתל אביב מותר במנהטן
11:40
30.04.24
יונת קפלן No Comments on סיפור ההצלה הניסי של יהודי מרוקו, שעומד מאחורי אכילת המופלטות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע שעבר הודיעה עיריית תל אביב יפו כי לקראת יום הכיפורים – היא אוסרת את קיום מנהג הכפרות בתרנגולים, בכל המרחב הציבורי ברחבי העיר, בהודעה נכתב כי "חל איסור על קיום המנהג במרחב הציבורי בתל אביב יפו, באכיפת אגף הפיקוח".

ואם בתל אביב מנהג הכפרות בתרנגולים נאסר במרחב הציבורי, מתברר כי דווקא בית המשפט העליון במנהטן, דחה עתירה נגד קיום מנהג הכפרות בתרנגולים וכפי שנהוג מדור דור.

באתר חב"ד אונליין פורסם כי קבוצת מקומיים המגדירים את עצמם כקבוצת "הברית לסיום מנהג הכפרות," תבעה את העירייה, משטרת ניו יורק ומנהיגים יהודים מקומיים, בטענה כי טקס הכפרות הוא "בלתי אנושי והיגייני", ובעתירה הוסבר כי "טכס הכפרות כרוך באחיזה של תרנגולות חיות בכנפיהם והם מניעים אותם מעל ראשיהם שלוש פעמים בכל אמירה".

העותרים ביקשו מבית המשפט לאסור את המנהג ולדבריהם טקס הכפרות דומה הוא "כמו קרנבל- ומטרד ציבורי כאוטי", כמו"כ, הם לעגו על המנהג לתת את העופות לעניים לאחר השחיטה.

ההגנה טענה מצידה, כי מדובר במקרה מובהק של חופש דת, ויש לאפשר למשתתפים להמשיך בו "כמו שנעשה במשך לפחות 2,000 שנה".

השופט בפסיקתו לא התייחס לטענה הדתית, ואמר שפשוט לא היו די הוכחות שהטכס מהווה מטרד ציבורי.

ומנגד, היום פרסמו הרבנים הראשיים הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו כללים לקיום טקס הכפרות בתרנגולים.

"חובה להקפיד על תנאים ראויים להחזקת העופות. לא לעבור על צער בעלי חיים, יש לספק לעופות את המרחב הראוי, מקום מוצל, וחובה לדאוג להם למזון ולשתיה, כדי שלא יצא ח"ו שכרנו בהפסדנו. מי שמקיים מצוה זו בעבירה של צער בעלי חיים, אנו חוששים שאין הוא מקיים כלל את המנהג, אלא עובר על צער בעלי חיים דאורייתא" כתבו הרבנים הראשיים.



0 תגובות